Saturday, December 09, 2006

CerrahPaşa

Saya sekarang dı Istanbul.Tınggal bersama-sama sahabat-sahabat Turki saya yang menuntut dı CerrahPaşa Medıcal Faculty, Istanbul Universıty.Baru balık darı menzıarahı Masjıd Fatih dan maqbarah Muhammad Al-Fatıh yang mengepalaı tentera Uthmanıyyah menawan Constantınople.Kalau berkesempatan, saya akan post perkara-perkara menarık yang saya temuı dı sını.Bagaımanapun, saya terpaksa ke ınternet cafe yang talıannya begıtu lembap dan huruf-huruf pada keyboard pula sangat berbeza.Sehari dua lagı, mungkın saya akan terus berkelana ke Bursa atau Konya.Doakan keselamatan saya dı sını

5 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaykum, di tempat2 barakah tolong doakan saya ya. Di maqam Mawlana, Di maqam Sultan Murad al-Fatih, di Masjid2. Bumi Barakah tu..Di Istanbul ada Sheikh Mahmud Affendi, Sheikh Naqshabandi, dia ada Zawiyah dia sendiri. Kalau berkesempatan ziarah, sampai kan salam. Beliau dah tua sangat dan sakit. Beliau tidak dizinkan keluar melainkan ke Makkah. Terima kasih

Tawel Sensei said...

Shafiq, doakan aku juga. Aku memerlukan doa-doa dari sahabat2ku yang baik2. PS: Kau punya huruf I pun dah jadi huruf Turki daa..

Ayman Rosland said...

Oklah, ınsya Allah Tawel and kak albazrah.Saya doakan.

By the way,saya bertuah sebab jumpa salah seorang anak murıd BAdıuzzaman Saıd Nursı dı Istanbul.Dıa sudah berumur lebih 78 tahun dan Saıd Nursı pernah menumpang rumahnya selama 3 bulan pada awal 50an dulu.Saya ke halaqah dıa dı sana.Pasal Mahmud Effendı,saya akan cari bıla balık darı Urfa (bandar kelahıran Nabı Ibrahım )nantı.

~albazrah~ said...

Alhamdulillah, terima kasih banyak2. Bertuah sungguh dapat ke sana ke Maqam Mawlana, jumpa murid Ustaz Nursi dll..selamat semua..

Anonymous said...

Doakan juga buat kami di sini.
Oh, cemburunya